Mersul in coloana sau cum sa te tii dupa ala din fata

Posted: 24 Noiembrie 2011 by Schummy in Din viata mea de incepator
Etichete:, ,

Octavia

Pe urmele lui

De cate ori vi s-a intamplat sa trebuiasca sa va tineti de un prieten pentru a ajunge undeva? Mie mi se intampla frecvent nu pentru ca orientarea in spatiu nu ar fi punctul meu forte (pentru ca nu este!), ci pentru ca am prieteni care, asemeni mie, nu vor sa renunte la masini ori de cate ori iesim in oras, pentru ca am un boyfriend care are masina de serviciu, drept urmare ori de cate ori mergem undeva dupa program sfarsim prin a ne tine unul de celalalt pana acasa, si asa mai departe.

Cat esti incepator nimic nu este mai terrifying decat sintagma „E simplu, te tii dupa mine!”. Pentru ca nu e simplu! Sa stai sa urmaresti masina din fata, sa nu lasi prea multe masini intre tine si el, sa intuiesti miscarile lui, e mai complicat decat pare. Iar daca ai parte si de un adevarat maestru, capetenie de trib intr-ale ghidatului cum este al meu Uby, esti foarte aproape de a claca si a te opri in mijlocul intersectiei.

Sa fii capetenie de trib nu e usor! Great power comes with great responsability spune o vorba din popor, poporul american mai exact! Exista cateva reguli nescrise pe care trebuie sa le respecti pentru a te asigura ca nu-l pierzi pe prostul din spatele tau:

1. Niciodata nu treci pe galben la semafor! Pentru ca il fortezi pe dobitocul din spatele tau sa treaca pe rosu ca sa nu te piarda.
2. Daca totusi ai facut asta, macar fii de bun simt si opreste-te si asteapta-l pe prost sa te ajunga din urma.
3. Semnalizeaza din timp. Fie ca este vorba despre schimbarea benzii, a directiei de mers sau pur si simplu despre oprire.
4. Incearca sa nu tai curbele, pentru ca la incadrarile pe benzi s-ar putea sa dai semnale gresite.  
5. Nu vorbi la telefon cand prostul din spatele tau s-a ratacit de tine.
6. Verifica oglinda retrovizoare cat mai des sa te asiguri ca prostul e in continuare in spatele tau. 
7. Incearca sa nu pui frane bruste.
8. Incearca pe cat posibil sa nu gresesti drumul.  

Acu’ ce e de facut din perspectiva prostului:

1. Asigura-te ca nu lasi foarte multa distanta intre tine si desteptul din fata ta.
2. Nu te concentra numai pe desteptul tau, fii atent si la ceilalti destepti care nu stiu ca tu te tii dupa ala.
3. Nu trece pe rosu chiar daca desteptul trece pe galben. Lasa-l sa te astepte!
4. Ai grija sa ai baterie la telefon, altfel ai pus-o daca te pierzi!
5. Nu fii bizon doar pentru ca trebuie sa nu-l pierzi din vedere pe conducator. Asta nu inseamna ca trebuie sa tai calea celorlalti sau ca trebuie sa fii agresiv.
6. Daca desteptul comite nereguli nu il urma :), desi asta e mai greu. Daca el se baga pe interzis nu te lua dupa el ca s-ar putea sa ramaneti fara carnet amandoi.
7. Fii mereu pe faza la orice chestie si incearca sa-i anticipezi miscarile. Dar pentru asta trebuie sa atingi cel putin nivelul Knight Pallatine :).

Ca sa ma credeti pe cuvant este de ajuns sa va spun ca majoritatea le-am simtit pe proprie piele chiar saptamana trecuta vineri, cand am iesit impreuna sa sarbatorim reusita lui la un examen. Desi se presupune ca al meu ar fi trebuit sa se invete pana acum cu rolul de capetenie, in seara cu pricina a fortat de vreo doua ori galbenul si a taiat rondul de la Universitate atat de frumos incat eu nu am putut anticipa pe ce banda vrea sa ramane, drept pentru care am ramas intre benzi. Rezultatul: l-am pierdut de trei ori intr-un singur drum, in conditiile in care mai aveam putin si faceam pana prostului. Pentru ca de fapt quest-ul asta era: sa gasim cea mai apropiata benzinarie intr-un mod cat mai eficient. Am ajuns la benzinarie rosie, tremuranda si transpirata! E bun mah, si de la distanta :)! In cazul in care citesti acest post dragul meu, sa stii ca esti un sofer minunat! Dar ca si conducator de oaste, mai ai de invatat. Vezi daca n-ai facut armata? 😛
     

 

 

Comentarii
  1. Liz spune:

    Perfect de acord, mai ales ultimele 2 randuri :))) …. da’ mai bine saracutu’ ca n-a facut armata, eu zic sa te bucuri, la ce mentalitati sunt pe acolo …iti vine sa fugi. Uneori poate lasa urme adanci si te intrebi pentru ce…Asa de o mica „intepatura” din partea ta facuta din dragoste , sigur merge …mai ales sa te racoresti atunci cand te stie ca esti pe urmele lui si trece pe galben. Bhuaiiii de mine …. merita 🙂

  2. Pitic spune:

    Foarte tare:)))Cred ca toti am patit-o cu o capetenie de genul.

    • Schummy spune:

      He he he, ce faci mami? Abia acum am vazut commentul tau. Iti multumesc ca te-ai indurat sa-mi lasi un comment pe blog. Pup!

      • mycor spune:

        Acu’ doua zile am trecut si eu prin stresul „urmaririi celui/celor din fata (ca erau 2!)”. Pai se face ca eram cu Tavi Strunila (ca il stiti :)) si cu inca 3 baieti „ca brazii” si facusem noi teatru frumos pana la acea ora de seara (ne tavalisem pe jos, ne muscasem, ne imbrancisem – totul in numele minunatului scenariu – ce sa mai, a fost cool !) si am decis sa ne inecam…vanataile la un local. Zis si facut ! Eram in 3 masini – noi in a treia, ca nu stiam locatia. Toate bune si frumoase pana cand… cei doi din fata au avut verde, noi…rosu si…dusi au fost – din fericire, nu prea departe dar, din nefericire, in acel moment eram incadrati pe banda din stanga si nu stiam daca prietenii nostri voiau sa faca stanga sau sa mearga inainte. I-am reperat in ultimul moment ca s-au dus inainte in timp ce…un june din dreapta noastra se incadrase pt. stanga; era sa ne hârjâim bunataturi de masini dar…totul s-a lasat cu happy-end ba, inca, bonus: am scapat si neclaxonati, si neinjurati. I love Bucharest :)!

Lasă un răspuns

