Guest star – articol special!

Posted: 14 Noiembrie 2011 by Schummy in Guest Star
Etichete:, , , ,

Dragii mei, astazi lansam o noua rubrica pe blog: Guest Star! Asta inseamna ca din cand in cand vor exista posturi ai caror autori vor fi dintre voi, cititorii de suflet al acestui blog. Autoarea primului post de acest tip este Liz! Ati ghicit este buna noastra prietena Liz, care ori de cate ori aveti nevoie va sta la dispozitie cu un sfat, o vorba buna sau o vorba de duh. Este constanteanca de-a mea, si-a luat carnetul de curand dar din pacate nu are masina si ii este teama ca va uita sa conduca pana apuca ea sa-si ia masina :). Este ambitioasa din fire si pune bani de-o parte sa-si ia o Mazduta, o sora de-a lu’ Zummy. Si last but not least, imi este tare draga, pentru este simpatica si glumeata, pentru ca de cele mai multe ori imi tine locul cu succes de moderator, sfatuitor de seama, dar mai cu seama pentru ca a cedat presiunilor mele si mi-a trimis un text pe care sa-l postez iar pentru toate acestea nu pot decat sa-i multumesc! I-a luat ceva vreme sa-mi trimita acest articol, deci va rog sa o incurajati si sa comentati daca rezonati cu ceea ce spune ea. Eu cred ca veti rezona :). Dar fara sa mai trag mult de timp, ii dau cuvantul ei. Liz, ai legatura:

Mentalitatea celor cu masini puternice si despre noi ceilalti ca societate civila

Articol de: Liz

Nu degeaba se intampla ca cele mai multe accidente sa fie din causa posesorilor de masini puternice si a copiilor de bani gata. E bine stiut faptul ca atata timp cat ai primit totul de la viata, fara sa cunosti valoarea banului muncit de tine, te vei comporta ca si cum totul ti se cuvine. Puteti spune ca-mi exprim prin aceste randuri propria frustrare, dar va asigur ca nu este asa. Nu am absolut nimic cu cei care au masini puternice, dar care conduc in mod responsabil si preventiv, asta neinsemnand ca-ti stau in cale si blocheaza circulatia. Insa am ceva cu cei care iti taie calea brusc fara sa se asigure, celor care nu acorda prioritate atunci cand este cazul, celor care nu semnalizeaza si mai ales cu cei care nu “platesc” pentru ceea ce comit. Politia si Justitia cunosc fenomenul foarte bine, mai rau este atunci cand dau vina una pe alta. Iar atunci cand avem posibilitatea sa ne facem singuri “dreptate” prin valoarea banului nu se va schimba nimic in societatea noastra si a propriilor mentalitati.

 Atata timp cat cei cu masini puternice circula pe sosele ca si cum ar fi ale lor, facandu-si propria lor lege vor continua sa fie cat mai multe accidente in trafic. Nu stiu daca legea este permisiva, as putea spune ca e destul de sanctionabila, insa e foarte interpretabila si atata timp cat organele abilitate se lasa cumparate si nu aplica sanctiunile prevazute de lege in mod nediscriminatoriu cu siguranta acest lucru va avea urmari in continuare. Este vorba doar de asumarea propriilor actiuni . Ale mele, ale tale, ale lor , ca organe abilitate de lege.

 Nu stiu cine ar trebui sa faca primul pas. In mod normal statul prin organele sale abilitate de lege, dar cum nu se intampla acest lucru cu siguranta trebuie s-o facem noi ca societate civila atunci cand se va forma. Ar trebui sa fim responsabili in adevaratul sens al cuvantului, sa avem atitudine si sa ne cunostem propriile drepturi, dar mai ales sa fim uniti. Asta insa tine de mentalitate si din pacate mentalitalitatile nu se schimba niciodata asa de usor, mai ales in conditiile in care vor continua sa ne conduca exact aceleasi persoane care au facut-o si in trecut, fie din fata, fie din spatele “cortinei”, ei dirijeaza si manipuleaza in continuare foarte bine. Atat timp cat intelectualii si oamenii de buna credinta se ascund, nu au atitudine si nu actioneaza nu se va schimba nimic cu adevarat …vor continua sa ne conduca cei cu mentalitate de bizon.

 Eu impreuna cu tine facem alegerea. Eu am facut-o, ramane sa iei si tu o hotarare! Continui sa ai mentalitate de victima si sa stai de-o parte sau vei avea atitudine?

 

 

Comentarii
  1. Liz spune:

    erata la textul de mai sus, eroarea imi apartine in totalitate: „ar trebui sa ne cunoastem propriile drepturi, dar si obligatii” .

  2. Silviu spune:

    Bravo Liz!
    Sunt total de acord!

  3. Silviu spune:

    Ba da,super talentata!
    Neaparat trebuie sa isi faca propriul blog 😉

  4. Liz spune:

    :)) Schummy mi-a promis ca ma gazduieste cu draga inima pe blogul ei , nu o pot refuza , daca-mi mai vin idei si daca-mi sunt cu adevarat apreciate oricand, altfel nu profit de bunavointa omului 😛 oricat ai considera tu ca as fi de talentata :))

  5. Silviu spune:

    🙂 Liz, numai sta pe ganduri pune ideile pe foaie (blog) 🙂

  6. Liz spune:

    :)) Da , da …asa o sa fac precum zici, sunt ascultatoare si intelegatoare, dar in ceea ce priveste blog-ul, tind sa cred ca nu va fi altul 😛

  7. Schummy spune:

    Ce-as mai putea spune eu? Cum ai zis si tu, cu mare drag iti astept articolele. Lucru valabil pentru orice cititor fidel care are un cuvant de spus in legatura cu topicul blogului si nu numai :).
    Lizuca mama, iti apreciez fidelitatea. Sa inteleg ca batem palma? Iti fac user pe blog? 😀

  8. Liz spune:

    Da , astept si eu de la altii sa aiba si ei initiativa :)) Nu vreau sa dau nume, nu vreau sa uit pe vreunul dintre ei. Ar fi super sa le citim parerile despre un anumit subiect sau altul. In ceea ce priveste user-ul, nu-mi place sa promit si sa nu ma pot tine de cuvant 😀 … asa ca daca mai scriu cate un articol, decizi tu ce vei face cu el. Oricum , eu voi fi prin preajma mereu, nu de alta , dar ma tine in priza :)) cu privire la ceea ce-mi doresc eu cel mai mult. Sa conduc o masinuta care sa-mi apartina :))

    Ai grija ce faci in week. :))

  9. Silviu spune:

    Ce parere aveti despre muzica la volan?
    Eu iubesc la nebunie sa ascult muzica in timp ce conduc! 🙂

  10. Liz spune:

    Oooo da, muzica la volan, de-a dreptul senzational, depinde de genul de muzica preferat. In cazul meu, imi place muzica mai zgomotoasa & zbuciumata si la maxim, daca se poate. Genul asta de muzica insa te indeamna sa calci acceleratia pana la capat si sa te apuce si pe tine cantatul. Pana castig ceva experienta in sofat , nu in cantat, o sa o las mai usurel cu muzichia la volan , in sensul ca nu o elimin de tot, ci imi aleg una mai domoala, dar cu care sa nu ma apuce cascatul si dau sonorul la minim. Nu de alta, dar nu vreau sa ma manance in talpa dreapta si sa nu ma pot scarpina… Raliurile sunt de facut in alta parte , nu in trafic :D… Pe tacutelea insa, niciodata… :)))

    • Schummy spune:

      Eu la inceputurile mele nu puteam sa conduc deloc cu muzica. Mi se parea ca am nevoie sa aud motorul si mi se parea ca ma distrage. Acum insa depinde de mood. dimineata de obicei ascult guerrilla si ma amuz cu dementii de dobro si craio. Seara, prefer sa ascult magic fm sau imi pun cd-uri, dar muzica chill. La drum lung clar trebuie sa fie o muzica antrenanta care sa ma tina in priza. La mine fazele cele mai funny in trafic e atunci cand sunt surprinsa cantand cu mare foc de catre privirile mirate ale celor din jurul meu. Ii buseste rasul si apoi si pe mine. In cazul meu, se intampla frecvent pentru ca eu cant mult la volan 😀

      Liz, n-am mai venit in w/end la cta, Ramane sa ne vedem pe 1 dec :).
      O saptmana minunata va doresc!

      Va pup,
      Schummy

  11. Liz spune:

    Esti de-a mea se pare … ma si vad cantand la volan, doar ca mi-e teama sa nu ma „joc” si cu picioarele pe pedale, dar promit ca nu o fac , chiar daca-mi vine :)))) Si nu mai pomeni de scoala de pilotaj …nu de alta, dar in lipsa de sofat :)) am terminat filmuletele de pe youtube cu drifturi; nu-ti pot spune cat imi este de doooor de volan. Am inceput noaptea inainte sa adorm sa revad in minte manevrele care trebuiesc facute, in curand cred c-o sa ajung sa visez :)))))

    P.S. Ce sa fac acum? Te iert, dar doar de data asta :)))) … si tie , la fel

Lasă un răspuns

