Politia e cu noi … si vegheaza la bunul mers al lucrurilor! Oare?

Posted: 21 Octombrie 2010 by Schummy in Din trafic
Etichete:, , ,

Oare se mai indoieste cineva ca bancurile cu politisti sunt doar rautati gratuite la adresa organelor care ar trebui sa aplice legea? Oare domniile lor, politistii, nu alimenteaza zi de zi asa numitele idei preconcepute ale maselor vis-a-vis de prostia care ii caracterizeaza? Oare ei chiar cred ca au sclipiri de geniu si ca sunt pe nedrept marginalizati si batjocoriti de muritorii de rand? Oare ei considera ca odata imbracati in uniforma se transforma intr-un fel Supermani si ca toata lumea ar trebui sa stea slus in fata lor doar pentru ca poarta emblema statului? De unde pana unde!? Stimati domni politisti, conteaza foarte mult ce scoateti pe gura, cum puneti problema, dar cel mai important lucru: conteaza sa nu faceti abuz de uniforma si de asa zisa autoritate de care dispuneti!

Azi dimineata am avut un incident mai putin obisnuit. Eram in drum obisnuit spre birou, pe Splaiul Unirii, veneam dinspre Piata Alba Iuliei, pentru a-mi continua apoi calatoria pe Splaiul Independentei. Eram pe a doua banda, in ideea de a face dreapta inainte de fantani, pentru a ma incadra corespunzator pe a cincea banda catre Splaiul Independentei. Execut virajul si de-o data aud un claxon. Cand colo, ce sa vezi! Era o masina de politie, dar nu de la Rutiera, ci din aceea de proximitate cu sloganul „Siguranta si incredere” scris cu litere de-o schioapa. Am trecut mai departe, caci nu mi-am dat seama ce vroia de la mine. Mie nu mi s-a parut ca i-am taiat calea, avand in vedere ca venea de pe prima banda si nu putea sa faca decat la dreapta, dar na, ce sa zic, poate mi s-a parut prost. Poate chiar i-am taiat calea!

La un moment dat, incadrandu-se pe banda a patra, respectiv prima banda de incadrare pentru semaforul la care stateam si eu si ajungand in dreapta mea, imi face semn sa deschid geamul. Il deschid. Erau doi politisti in masina, iar cel de la volan, a tinut sa mi se adreseze intr-un mod foarte direct, fara sa se prezinte:

– „Domnisoara, dvs. stiti de pe ce banda se efectueaza virajul la dreapta?” Doamne, nu din nou intrebari din astea! Imi veneau in minte numai politistii aroganti de la traseu care tineau sa-mi dea peste nas cu cat de multe cunostinte de legislatie rutiera eu ei. 
– „Da, zic eu stapana pe situatie. Dar ce am gresit?”
– „Pai don’soara, ati efectuat un viraj la dreapta de pe a doua banda!„,  spuse domnul politist plin de el.
– „Da, dar vroiam sa ma incadrez pe a cincea banda. Daca eram pe prima banda nu ma puteam incadra decat pe primele trei si nu puteam sa o iau decat inainte! Unde am gresit?
– „Don’soara, dvs. nu stiti sa circulati! Si dupa ce ca nu stiti sa circulati si nici nu stiti regulile de circulatie, mai si comentati! Vad ca nu prea aveti experienta, zise el cu ochii la semnele mele de incepator, eu zic sa va mai uitati prin carticica aceea, care se numeste Codul Rutier, si sa mai cititi despre regulile de incadrare pe benzile de circulatie inainte de efectuarea virajelor, ca nu stiti sa circulati, don’soara”
– „Este in regula, asa am sa fac!” 
am raspuns eu, mimand un zambet, dar clocotind in sinea mea!
– „Pai asa sa faceti don’soara, ca nu stiti sa circulati” o tinea el pe-a lui.
– „Prea bine, va multumesc ca mi-ati spus! O zi buna!” am spus eu, in timp ce inchideam geamul.

A mai dat el ceva din gura, dar nu am mai auzit si nici nu m-a mai interesat, sa va spun drept. Am ales sa cedez, desi argumente aveam destule, pentru ca cel mai destept intotdeauna cedeaza si pentru ca mi-am dat seama ca, asemeni majoritatii politistilor, era mult prea redus pentru a purta o conversatie civilizata, fara sa ma rastesc la el. Stau si ma gandesc cat de frustrati trebuie sa fi fost pentru a face treaba asta! 

Chiar am procedat gresit prin virajul pe care l-am efectuat?

Asta nu stiu! Personal, cred ca nu, din urmatoarele considerente:

1. Majoritatea celor care merg pe a doua banda fac acest lucru. Sa va spun drept, chiar nu stiu ce arata marcajul de pe banda cu pricina, pentru ca mereu am mers acolo bara la bara si nu prea am avut cum sa-l vad. Dar voi verifica cu prima ocazie, pentru a ma lamuri.

2. Multi dintre cei care merg pe a doua banda fac dreapta acolo, pentru a se incadra exact cum m-am incadrat eu, pentru ca de regula e foarte aglomerat si esti pe prima banda nu ai cum sa ajungi pe a cincea prin manevra clasica de schimbare a benzilor succesiv, pentru ca nu ai loc! Iar asa cum spune sfantul cod rutier mentionat anterior de tovarasul Garcea, schimbarea succesiva a directiei pe benzi se executa la un interval de 50 de metri. Dau semnal, in urmatorii 50 de metri ma incadrez pe urmatoarea banda si tot asa. De pe prima banda pe a cincea, pentru a executa corect manevra ar trebui sa am la dispozitie minim 200 de metri, pentru a trece peste cele patru benzi!

3. Prima banda pe Splaiul Unirii, din cate stiu eu, este pentru autovehiculele de transport in comun si are o mare linie continua peste care, tot codul rutier spune, iti este interzis sa treci!  

In loc de incheiere, nu pot decat sa va urez sa nu aveti incidente de acest gen si sa puneti stop abuzurilor politistilor, pentru ca ei nu stiu nimic altceva decat sa mearga la intimidare, mizand de cele mai multe ori  pe ignoranta noastra cand e vorba de procedurile legale pe care ei trebuie sa le respecte.  

Va urma!

Sursa foto: Politia Romana – Siguranta si incredere

Later edit: Astazi, vineri 22 oct, am verificat marcajul de pe banda cu pricina si acesta este de forma o sageata in fata si una la dreapta, cu alte cuvinte am fost clar victima unui abuz al unor politisti intr-atat de redusi incat s-au luat de mine fara motiv.

Comentarii
  1. […] Politia e cu noi … si vegheaza la bunul mers al lucrurilor! Oare? […]

Lasă un răspuns

