Lovituri, caroserie zgariata, frustrari si multi soferi prosti

Posted: 29 Septembrie 2010 by Schummy in Flori, fete sau baieti ...
Etichete:, , , ,

Azi e ziua refularilor, a rabufnirilor si a conflictelor. Am avut o confruntare cu un coleg la birou in care i-am spus ce aveam pe suflet, influentata fiind de o carte pe care am citit-o aseara pe nerasuflate, Cinci disfuncţii ale muncii în echipă de Patrick Lencioni, in timpul meciului J. E o carte foarte dragut scrisa despre cum poti sa faci lucrurile sa mearga in echipa, pe care o recomand tuturor celor care vor o lectura placuta, usoara, dar si utila, intr-o seara ploioasa de toamna. Pont: o gasiti saptamana asta impreuna cu revista Capital la orice chiosc de ziare, la pretul de 9.99 RON. Dar destul cu dulcegariile, sa trecem la aruncatul de bombe!


 
Cred ca tuturor dintre voi, posesorii de autoturisme, vi s-a intamplat sa va gasiti pretuioasa masina in parcare plina de insemne indescifrabile. Sa fie vreun mesaj al oamenilor de Neanderthal? Nu incape indoiala, caci altfel nu-mi justific cum de nu au depasit stadiul bastonaselor si al cerculetelor si nu incearca sa-mi transmita un mesaj mai concludent. E clar ca inca nu au ajuns la stadiul evolutiv care presupune vorbirea articulata,  din moment ce nu gasesc chip sa-si manifeste ideile decat prin scrijelirea unei suprafete lucioase. Cert este ca sunt multe specimene de acest gen in lumea asta mare, pentru ca mesajele se inmultesc odata cu trecerea timpului. Cred ca si comunica intre ei! Dar de ce-si inchipuie ca Zummy e un fel de wall al unul Facebook primitiv in care ei sa-si ciopleasca frustrarile, jur ca nu inteleg! Ce-o fi in creierul acela micut si nu foarte striat al lor? “Uuuu, scris-a D’Leh pa zid! Vedem sa scris el ce! Mamut crapat, mancare facut-am, bairam! Uh uh uh ha ha ha! Place mine, laic dadeam!  Scrrtz!”. Si uite asa se mai allege Zummy cu o zgarietura … penibil!
 
Suntem penibili! Nu stiu in ce tara ciivilizata se mai poarta asa ceva!? Ce-si doresc ei sa transmita astfel? Ca am parcat intr-un loc nepermis? Ca “i-am luat” locul de parcare pe care de fapt nu l-a platit in viatal lui? Sau ca i-am incurcat circulatia, daca am lasat-o pe trotuar, chiar daca mai are minimum un metru loc, cat prevede legea? De ce simt nevoia sa faca treaba asta? Cat de rau, de prost sau de frustrat poti fi ca sa faci asa ceva? Va jur ca i-as trage lasa si eu niste semne cu rotile masinii, daca as prinde macar unul! Dar cum nu prind niciodata pe niciunul, ma consolez cu gandul si sper sa nu se mai intample niciodata. O data si inca o data si tot asa pana la nesfarsit. Mi-as dori sa imi pot permite sa-i pun lu’ Zummy un sistem avansat de securitate video cu face recognition si care sa tipe cand se apropie cineva de ea, ca macar sa-i sperii pe bizoni si sa-mi dea ocazia sa-i vad la moaca. Cine stie, poate dau de vreun cunoscut care are obsesii ascunse🙂.
 
Prima data cand am descoperit o zgarietura a fost cel mai dureros. Zummy era in prima luna de viata, era poaspat spalata si probabil era atat de frumusica si noua ca a pleznit fierea cuiva de invidie care considerat necesar sa o urateasca cu niste zgarieturi de cheie. M-a durut inima! De atunci a coletat multe insemne, prea multe pentru a le mai tine contul, si a mai avut parte si de cateva lovituri si infundaturi, rezultate ale prostiei celorlalti soferi, de aceasta data. La doua dintre ele am stiut si noi autorii, la celelalte nu. Doua au aparut chiar de cand o conduc eu, doar ca eu nu-mi aduc aminte sa o fi lovit. Mai trist este ca, nefiind a mea proprie si persoanala, e cam greu sa ii spun proprietarului de drept ca nu stiu de lovituri si nu stiu cum se face ca numai el le descopera …
 
Anyway, in cazul incidentelor cu autor cunoscut, ca sa zic asa, au fost doua soferite implicate, ambele s-au intamplat in parcare. Primul se intampla undeva in parcarea de la Piata Presei, cand o tanara domnisoara a incercat sa-zi parcheze masina in spatele  lui Zummy. Nu a apreciat bine distantele, evident (!), drept pentru care, vazand ca nu s-a incadrat corespunzator, a vrut sa iasa iar la iesire a agatat aripa din spate, apoi a mai dat inca o data in spate si iar in fata, ca sa se asigure ca a facut o treaba cu simt de raspundere. Toate acestea sub ochii proprietarului de drept🙂. Multe tunete si fulgere in capul lui, dar de reactionat nu a reactionat atat de urat pe cat si-ar fi dorit pentru ca i-a fost mila de ea. Ma gandesc ca o fi fost si putin draguta duduia, io stiu? Rezultatul a fost o infundatura a caroseriei in dreptul aripii stangi din spate.
 
A doua oara s-a intamplat in parcarea din spatele blocului. Zummy era parcata pe trotuar, foarte aproape de intrarea in bloc. Prost ales locul, stiu! O doamna bine dorind sa iasa din partare cu spatele, a nimerit direct in aripa din fata, de aceasta data, tot pe stanga. Mare-i fu mirarea jupanului sa constate ca nu se deschide usa oricat de mult ar fi insistat el. Acest incident a fost mai serios, Zummy fiind internata de urgenta in service pentru resuscitare. Dupa trei saptamani de stat in gips si-a revenit miraculos si acum zburda fericita pe strazile Bucurestiului, dar tot isi mai ia cate o scatoalca doua de la celelalte colege de sosea atunci cand o scap din vedere.
 
Vedeti voi de ce este nevoie sa exersezi mult inainte sa iesi singur pe sosele? Ca sa evitati sa fiti in postura de a cauza astfel de incidente si de a fi catalogat drept un sofer prost. Dar voi? Ce experiente similare ati avut?

Sursa foto: Frustrare

Comentarii
  1. Liz spune:

    Nu stiu sincer cum as reactiona. Ma pun in locul tau si ma gandesc cat de mic sufleteste poti sa fii astfel incat sa distrugi ceva ce-i apartine altuia. Ma lupt sa nu mai vad uratenia din jurul meu si sa vad numai ceea ce este frumos, dar uneori este asa de greu si de-a dreptul al naibii de frustrant, insa asta duce cu timpul la deprecierea sanatatii si la scaderea sistemului imunitar, deci tot tu vei avea de suferit. Din pacate ne dam seama uneori prea tarziu de asta. Dar nu ma voi impaca niciodata cu ceea ce este nedrept. Trebuie doar sa devenim capabili sa ne detasam si sa continuam sa dam tot ce este mai bun in noi indiferent de ceea ce ne inconjoara.

    P.S. Multumesc pentru cartile pe care ni le-ai recomandat drept lectura. Sunt nerabdatoare sa le citesc . Continua sa faci ceea ce iti spune sufletul.

    • Schummy spune:

      Da Liz, si eu am aceeasi problema. Nu cred ca ma voi impaca niciodata cu nedreptatea si asta ma face de multe ori sa fiu extrem de furioasa atunci cand se intampla nedreptati cu oricine. Din pacate stresul, de oricare ar fi el nu e deloc binevenit si dauneaza. Dar n-avem ce face, lumea care ne inconjoara este de cele mai multe ori nepasatoare si indiferent cat ne-am agita noi, nu o putem schimba. Asa cum ai spus si tu, trebuie sa ne detasam si sa ne vedem de propriul interes🙂
      Iti doresc lectura placuta, cu siguranta o sa-ti placa🙂

  2. Larisa spune:

    Ei bine tu stii Schummy ca eu am permisul de nici 2 saptamani… Dar conduc din a 2a zi (cu dovada iar apoi cu mult asteptatul permis). Astazi am mers pentru prima data singurica la servici ca doar ajunge mersulpe jos dimineata la 6 pe furtuni, zapezi si alte cele… SI cand ies vin eu frumusel spre casa cand o doamna domnisoara, etc se gandeste sa ma depaseasca ca doar circulam prea incet, cu 50 km/h in localitate, no problem… Nu stiu insa cum se face cum nu ca ma depaseste atat de apropae incat credeam ca vrea sa ma imbratiseze si sa ma taraie dupa ea… Mai mult, ca nu era indeajuns, depasirea o face la cam 10m de trecerea de pietoni… Bun… Trece frumos in fata mea si ce sa vezi, ca doar era de asteptat (conducere preventiva) sare un pieton pe trecere, pune doamna o frana de cred ca si-a stricat si coafura, iar eu in spatele ei testandu-mi refelexel cam pentru prima data franez de imi scartaie rotile…
    Ei hai sa vedem si partea buna…
    E cert ca mi-am testat reflexele si nervii cu ocazia asta… Si de fapt concluzia la care am ajuns… Ca ma enervez de mama focului… Il catalogam eu peprietenul meu in situatii de genul ca de ce facea isterii, dar nu vreau sa explic ce isterii m-au apucat pe mine…
    Ca doar era culmea dupa 2 sapt. de permis sa si lovesc masina…
    Asta e…😀

    • Schummy spune:

      Larisa draga mea, esti inca la inceput. O sa vezi ca vei deveni imuna in curand. Sau cel putin nu ti se va mai parea atat de iesit din comun. De injuraturi nici nu mai vorbesc, au devenit la ordinea zilei si uneori ma surprind chiar pe mine insami de cat de inventiva pot fi in jocurile de cuvinte :))
      De lovit masina nu-ti doresc, pentru ca te doare sufletelul, been there, done that, dar nu trebuie sa fii nici foarte stresata la volan. Stii cum e, la cate accidente de masina se intampla, din cele mai stupide motive, este fix voia sortii … asta nu inseamna sa nu conduci prudent. Ai grija cu viteza, sa nu-i prinzi gustul ca nu mai scapi. Eu am mari probleme cu ea😀, cred ca e singura regula cu care nu ma pot impaca …

  3. Liz spune:

    eheeee…vb de viteza Schummy? eu i-am prins gustu’ din scoala de soferi. Facea misto de mine instructoru’ ca vroiam sa ma iau la intrecere cu Bizonii cei mari si eu aveam doar o Fabia. Si la examene, mai ales la ultimul, am avut probleme cu ea …la un moment dat cand m-am uitat la kilometraj m-am speriat, aveam deja 55/h🙂 cand am vazut, nu stiam cum s-o dreg mai repede…ma intrebam daca s-a prins nenea politistu’🙂 ; n-a comentat pe moment , cred ca s-a si amuzat in sinea lui🙂, a tinut doar sa-mi atraga atentia pe viitor dupa ce m-a trecut;

    Larisa …vorba lui Schummy , nu-ti face sange rau degeaba …eu una comentez si vorbesc colorat in trafic, chiar daca nu sunt eu soferul. Nu vrei sa stii cand o cunostinta de a mea a fost implicata intr-un accident cum am reactionat; l-am facut pe taximetrist (vinovatul) in toate felurile. Dupa 5 minute nu mai stiam nimic :))

    E vorba doar de reflexe pe care ti le imbunatatesti in timp. Spor la condus … eu doar imi inchipui cat de bine te simti la volan, dar imi va veni si mie randu’🙂

    P.S. De abia astept sa fac Cursul de conducere defensiva

    http://www.wall-street.ro/articol/Start-Up/110325/Cum-vrea-campionul-Titi-Aur-sa-dezvolte-cea-mai-mare-scoala-de-condus-defensiv.html

    • Schummy spune:

      Cat de tare e Titi Aur, vreau si eu! Te superi daca scriu un post despre asta? sau mai bine … nu vrei sa-l scrii tu? Te fac vedeta pe blog😉
      Chiar ma gandeam sa-mi iau niste colaboratori, iar tu pana acum esti candidatul perfect … ce zici? Accepti provocarea?😀

      • Liz spune:

        Nu, nu …te pricepi mult mai bine decat mine🙂 Eu pot doar sa comentez ceva mai mult in loc de postare … nu de alta, dar mi-a intrat in sange microbu’ . Poate ne intalnim la Titi Aur , eu una chiar vreau sa fac cursurile. Sunt mult prea multi dusi cu capu’ in trafic.

        De la o vreme ma gandesc serios sa-mi iau si categoria A …asa ca hobby :))

      • Schummy spune:

        Deci nu-mi vine sa cred ca ma refuzi, sunt dezolata😦 … daca si tu ma refuzi, cum imi mai ating eu visul de a avea colaboratori pe blog? :((( poate te mai gandesti😀

  4. Liz spune:

    ha ha … eu am luat-o ca pe o glumita ironico-haioasa😀, dar tu vad ca ma provoci de-a dreptu’ !!! vezi ca eu sunt berbeaca de felul meu🙂 si nu prea rezist la provocari; sunt purtatoare de cornite si orice provocare pt mine este egala cu „rosu in fata ochilor”… nu prea rezist tentatiilor si sa stii ca asta-i una mare pt mine …sunt fana Titi Aur🙂

  5. Liz spune:

    ha ha … eu am luat-o ca pe o glumita ironico-haioasa😀, dar tu vad ca ma provoci de-a dreptu’ !!! vezi ca eu sunt berbeaca de felul meu🙂 si nu prea rezist la provocari; sunt purtatoare de cornite si orice provocare pt mine este egala cu „rosu in fata ochilor”… nu prea rezist tentatiilor si sa stii ca asta-i una mare pt mine …sunt fan Titi Aur🙂

Lasă un răspuns

