Mesaj pentru soferii „veterani”

Posted: 4 Septembrie 2010 by Schummy in Din trafic
Etichete:,

Este week-end! Nu stiu ce inseamna asta pentru voi, dar pentru mine inseamna multe … multe lucruri de facut, dar mai cu seama, mai mult timp cu Zummy. Yey!

Si pentru ca este week-end si stiu ca invataceii sunt ocupati cu traficul, m-am gandit ca nu se vor supara prea tare daca am sa dedic si soferilor „veterani” un post, asa ca de week-end🙂.

Nu stiu cum se face, dar de cand am tot invatat pentru scoala de soferi, primesc tot felul de intrebari de legislatie de la prietenii care au carnet de ceva vreme. Parca am devanit un fel de autoritate in domeniu. Nu ma intelegeti gresit, imi place cand mi se da importanta, doar sunt Capricorn🙂, dar stau si ma intreb cat timp voi mai face fata intrebarilor si cat timp imi va lua pana voi ajunge in locul lor. Sa fim realisti, lucrurile invatate la scoala de soferi se uita, sau daca nu se uita, au grija ceilalti sa te invete cum e cu mersul in trafic pe bune si credeti-ma ca nu are mai nimic de-a face cu ce ai invatat la scoala. Poate fi usor frustrant, pentru ca tu chiar iti doresti sa respecti macar pentru scurta vreme ce ai invatat.

Dar nu, daca nu te bagi sa tai calea cuiva sau sa faci slalom printre trecatori esti claxonat si injurat. Daca mergi cu 60 km la ora pe banda a doua sau a treia ti se dau flash-uri, ca mergi prea incet. Daca nu pleci in prima secunda in care s-a facut verde si ai ghinionul sa fii primul la stop, claxoane si flash-uri. Doamne fereste sa ti se opreasca motorul … ai incurcat-o! Toti sfintii din ceruri nu te scapa de furia ce se revarsa din gurile celor care trebuie sa stea 30 de secunde dupa tine. Astea daca ai lamaia in geam. Cum dispare, cum dispar si opresiunile din jur si iti revine pulsul in limitele normale. Sa nu credeti ca inadins scot semnele de incepator. Nu, este vechea problema cu lamaie de pe luneta si cu ventuza de proasta calitate care la prima denivelare se dezlipeste si cade.

Dragi soferi „experimentati” si nerabdatori, cred ca ati uitat cum e sa fii incepator, dar mai cu seama cred ca ati uitat ca si voi ati fost odata ca noi. Noi, stia mici si prosti, care stam in calea fericirii voastre si care va facem sa va pierdeti un minut din viata pentru ca ne-a murit motorul la stop, ne cerem scuze ca trebuie sa impartiti soseaua cu noi. Dar nu va cerem mult. Nu va cerem decat sa fiti putin mai ingaduitori si sa nu ne speriati in trafic, pentru ca o miscare eronata de-a noastra va poate costa si pe voi! Sunteti la fel de responsabili de noi pe sosele, cum suntem noi insine. Haideti sa facem pace!🙂

In putinul timp de cand am carnetul am „uitat” sa fac garari cu spatele, pentru ca insotitorul de bord nu ma lasa sub pretextul ca e mai simplu sa le fac asa (mie nu mi se pare!), am uitat cum e sa mergi cu 40 Km/h pe prima banda, sa astept pietonii sa ajunga pe trotuar pentru a ma pune din nou in miscare, sa semnalizez din timp intentia schimbarii de mers si multe altele care nu-mi vin acum in minte. Daca am uitat atatea intr-o saptamana, nici nu vreau sa stiu cate voi uita pana voi renunta la mamaligile din geam😦. Dar oare toate acestea ma fac un sofer mai bun?  Nu stiu, asta ramane de vazut.

Si pentru ca imi doresc totusi sa pastrez caracterul didactic al acestui blog, iata si raspunsurile la intrebarile pe care le primesc de la prietenii mei:

1. Care sunt limitele de viteza?

– 50 Km/h in localitati, daca administratorul de drum nu dispune altfel pe anumite segmente de drum. Totusi limita maxima nu poate depasi 70 Km/h, iar cea minima 30 Km/h.
– 90 Km/h in afara localitatii pe alte drumuri decat cele Expres, National Europene si autostrazi.
– 100 Km/h pe drumurile Expres si National Europene. Drumurile expres sunt cele gen DN1, cele national europene sunt cele cu borna verde.
– 130 Km/h pe autostrazi

2. Care sunt contraventiile pentru depasirea vitezei sau pentru nerespectarea vitezei minime obligatorii?

– depasirea cu 10-20 km/h2-3 puncte amenda, 2 puncte penalizare (1 punct amenda = 10% din salariul minim pe economie, Salariul minim pe economie = 600 RON)
– depasirea cu 21-30 km/h: 4-5 punct amenda, 3 puncte penalizare
– depasirea cu 31-40 km/h: 6-8 puncte amenda, 4 puncte penalizare
– depasirea cu 41-50 km/h: 9-20 puncte amenda, 6 puncte penalizare
– depasirea cu mai mult de 50 km/h: suspendarea dreptului de a conduce pe o perioada de 90 de zile!
– conducerea in mod nejustificat, cu o viteza cu cel putin 10km/h sub limita obligatorie: 2-3 puncte amenda

Cam atat pentru moment … mai urmeaza🙂

Comentarii
  1. Aurora spune:

    Imi pare foarte rau elaine ptr tine,mai ales ca ai condus atat de bine…nu te consuma,data viitoare va fi mai bine,la tine a fost ghinion…,dar si politistii astia ar trebui sa fie mai ingaduitori mai ales ca ai condus foarte bine,dar asta este…suntem la mana lor si n-avem ce sa facem.am dat si eu sala si am luat-o cu 25,am traseul cam dupa aproape o luna,mai am de asteptat……sa vedem

    • Aurora spune:

      Ramane de vazut ce o sa fie si la mine la traseu,a fost sotul cu mine azi la sala si a spus ca va veni cu mine si la traseu sa ma sustina si sa-mi fie alaturi…sincer ma bucur si totodata nu ma bucur,mi-e teama sa nu am mai multe emotii cu el la traseu,dar totodata ma si incurajeaza,voi ce spuneti?poooop

      • mycor spune:

        Intr-adevar, Aurora, desi ni-i dorim alaturi pe cei dragi, parca in ziua traseului nu simtim ca ar fi momentul cel mai potrivit…
        Pentru ca sotul tau e atat de dragut si nu vrea sa te lase singura si ca sa nu considere ca nu-i pretuiesti purtarea de grija, ma gandesc la o varianta de mijloc: sa te aduca dimineata si sa te lase singurica dar sa stea prin zona si sa se roage pt. tine, daca obisnuieste (ar fi cel mai bun lucru pe care l-ar putea face pt. tine), iar cand termini, sa il suni si sa vina imediat sa-i poti impartasi experienta ta.
        Cam asta as face eu in locul tau.

  2. Gigi spune:

    Mici rectificari:
    1. Care sunt limitele de viteza?

    – 50 Km/h in localitati, daca administratorul de drum nu dispune altfel pe anumite segmente de drum. Totusi limita maxima nu poate depasi 70 Km/h, iar cea minima 30 Km/h.

    trebuie inlocuit cu :
    Pe anumite sectoare de drum din interiorul localitatilor , se poate stabili , pentru autoturisme si limite de viteza superioara , dar nu mai mult de 80 km / h . Pe anumite sectoare de drum din localitati tinand seama de imprejurari si de intensitatea circulatiei , se poate stabili si limite de viteza inferioara , dar nu mai putin de 30 km / h .

    Drumurile expres sunt cele gen DN1, cele national europene sunt cele cu borna verde.

    DN1 nu este drum expres.
    Borna verde nu exista in legislatia din Romania.

Lasă un răspuns

