Ghidul invatacelului – Regula nr. 2: Cum sa faci ca sa nu pici sala!

Posted: 2 septembrie 2010 by Schummy in Ghidul Invatacelului
Etichete:, , , ,

70% dintre cursanti pica sala. Nu este o statistica oficiala, este evident burtita, pentru a da bine “la public”. Cert este ca majoritatea pica la sala sau daca nu pica, cel putin sunt ingroziti de proba teoretica. Si chiar nu ar trebui sa fie.

Dragi invatacei, examenul in sine nu este foarte complicat. Exista insa o reteta a succesului, pe care daca o aplicati intocmai, nu aveti cum da gres. Credeti-ma, ca am incercat toate variantele posibile: conspecte din legislatie, diagrame, desene, you name it, am incercat totul, dar cea mai simpla varianta este schema descrisa in cele ce urmeaza.

Pasul 1: Citeste legislatia!

Legistatia se compune din Codul Rutier si Regulamentul auto. In plus, pentru examen vei mai avea nevoie si de notiunile de Mecanica si cele de Prim ajutor. Toate acestea le gasesti si aici pe blog, la sectiunea Legislatie Rutiera. Da, stiu la ce te gandesti! Legislatia este foarte greoaie si intortocheata. Nimic mai adevarat! Din pacate majoritatea dintre cursanti care aleg sa nu participe la cursurile de legislatie, crezand ca pot invata singuri, se confrunta cu problema descifrarii textului de lege. Personal, eu pur si simplu detest modalitatea in care sunt formulate articole din orice lege! Parca sunt facute inadins sa nu intelegi nimic: frazele sunt atat de complexe incat pana la jumatate uiti ce ai citit la inceput, cuvintele folosite sunt atat de pompoase incat trebuie sa-si strofoci foarte tare neuronii pentru a intelege sensul propozitiei, trimiterile care se fac de la un articol la celalalt si de la un text de lege la altul nu te fac decat sa-ti pierzi rabdarea. Deci te inteleg perfect ca iti vine sa-ti pui mainile-n cap atunci cand auzi de legislatie.

Dar atentie, eu am spus sa citesti … nu sa inveti textul de lege! Adica sa faci lectura textului fara sa-ti bati prea tare capul, cat sa retii aspectele cele mai importante.

Pasul 2: Gaseste acea sursa care te ajuta sa structurezi informatia!

Fie ca este vorba despre o carte, fie ca este vorba despre profesorul de legislatie de la scoala de soferi pe care o frecventezi, incearca sa gasesti acea sursa. Poate ai deschis deja legislatia si te-ai convins ca nu poti asimila acea informatie decat dupa lecturi repetate si dupa ce incerci tu insuti sa structurezi informatia. Dar cum eu sunt de parere ca niciodata nu trebuie sa reinventezi roata, pentru ca pierzi timp de pomana, cred ca e mai simplu sa iei informatia de la cei care o au deja. E drept ca asta poate insemna timp si/sau bani, dar hey … daca vrei sa iei carnetul, trebuie sa fii dispus(a) sa faci unele sacrificii :).

Pasul 3: Exerseaza, exerseaza, exerseaza … cu cat mai multe chestionare auto!

Odata ce ti-ai insusit materia, trebuie sa-ti testezi cunostintele. Ei, aici incepe partea cea mai amuzanta. Pentru ca vei considera ca esti foarte bine pregatit, devreme ce ti-ai batut capul cu documentarea, vei fi foarte contrariat atunci cand vei vedea ca pici examenul cu brio la chestionare! De aceea, sfatul meu este sa nu te demoralizezi si sa te intorci la carte ori de cate ori nu intelegi de ce ai gresit. Vorba ceea: din greseli invata omu’, deci nu degeaba e nevoie de mult exercitiu.
Mai exista un aspect important legat de chestionare: corectitudinea acestora. Indiferent de sursa acestora sau de modalitatea de lucru (online sau offline), acestea pot fi supuse greselilor. Singurele intrebari care nu sunt gresite, sunt evident, la examen :). In rest, nimeni nu-ti garanteaza ca sunt corecte. Sau ma rog, iti garanteaza, dar tu nu trebuie sa-i crezi pe cuvant.
De asemenea, foarte importanta este si ordinea in care faci chestionarele auto. De regula, acestea sunt ordonate fie pe capitole, fie direct sub forma de chestionar. Este indicat sa incepi cu cele ordonate pe capitole, pentru ca te ajuta sa-ti sedimentezi mai bine informatiile. Abia la final poti sa te distrezi si cu cele impartite in chestionare.

Unde gresesc invataceii de obicei?

Cea mai frecventa greseala pe care aproape toti cursantii o fac, este sa inverseze ordinea actiunilor de mai sus. De regula incep cu pasul 3, prin a face chestionare, in speranta ca este de ajuns sa retina intrebarea si variantele de raspuns aferente, pentru a trece examenul. Este foarte posibil ca multi dintre cei care folosesc aceasta metoda sa reuseasca, dar cu siguranta nu din prima.  De ce nu este abordarea cea mai protrivita? Pentru ca, asa cum spuneam si mai sus, exista posibilitatea ca raspunsurile la intrebari sa fie gresite. In acest caz, invatacelul care nu a citit deloc din sau despre regulamentul si codul rutier, nu va sti sa le identifice pe cele gresite si va memora raspunsurile gresite, ca un mic papagal, iar finalitatea va fi evidenta, va mai pierde timp si bani ca sa mai dea o data examenul.

Din experienta mea de la proba teoretica …

Ei bine, eu sunt un caz mai aparte :) … am fost printre cobaii noului sistem pe calculator, la Constanta, in 2008. Ei, ce vremuri! Am aflat in seara de dinaintea examentului ca voi da pe calculator si ca au fost introduse si intrebari despre mecanica. Am stat atunci cateva ore bune sa invat mecanica dintr-o carte veche de 20 de ani a instructorului cu care faceam orele suplimentare la Constanta (ca sa ma acomodez cu masina), pe care el o avea de pe vremea cand isi luase carnetul. Degeaba, nu s-a prins nimic de mine si nici nu se va prinde (am invatat intrebarile de mecanica realmente dupa ureche). In plus, nu am facut decat sa-mi pierd timpul si nervii, pentru ca urmatoarea zi la examen nu mi-a picat niciuna asemanatoare.  Surpriza insa! Am luat examenul! A fost o surpriza chiar si pentru politisti, fiind a doua persoana din acea zi care a reusit sa ia examenul!  Pe atunci procentul celor care picau la sala era foarte mare. In timp am devenit din ce in ce mai sigura pe raspunsurile mele, mereu am urmat aceeasi reteta si mereu l-am trecut (l-am dat de 4 ori in total!!). Acum, ultima data cand l-am dat, ca sa ridic putin miza, am inceput sa cronometrez cat imi ia sa fac un chestionar, fara sa pic, evident. Recordul absolut a fost de 3 minute si jumatate! :) La examen m-am chinuit sa citesc fiecare intrebare de 2-3 ori si am iesit dupa 15 minute si am si gresit 3 intrebari, din cauza ca am stat prea mult pe ganduri, probabil.

Nu v-am povestit toate cele de mai sus pentru a ma lauda. Departe de mine acest gand. Mi-am dorit insa sa intelegeti de ce consider eu ca aceasta este reteta succesului.

Bibliografie examen sala

La sectiunea Informatii utile gasiti mai multe informatii despre bibliografia folosita de mine pentru examen si pe care o recomand tuturor. Nu e vorba de reclama sau orice de acest gen, pentru ca nu iau niciun ban pentru treaba asta. Pur si simplu este recomandarea mea pentru materialele folosite de mine. Orice alt material cu continut informatic apropiat este la fel de bun :)

Vezi mai multe informatii si despre cum se desfasoara examenul auto la sala.

Comentarii
  1. zahei spune:

    esti destul de aproape de adevar. deci regulile sunt urmatoarele:

    regula 1: citeste legislatia
    regula 2: citeste legislatia
    regula 3: citeste legislatia

    la mai multe posturi din trafic, mai schummy zummy :)

    • Schummy spune:

      Multumesc frumos de incurajari, Dl. Zahei, sper sa am cat mai putine lucruri negative de povestit din trafic, dar ma indoiesc, la cum am vazut eu ca functioneza treburile pe sosele :) … si intr-adevar regula de baza ramane sa citesti legislatia.

      • Alin spune:

        Omule esti incredibil de amuzant, chiar ai scris niste chestii adevarate care unii nu stiu cum sa le spuna te apreciez. Chiar azi am auzit o vorba “cum e realitatea la noi sunt glumele in America”
        ps: imi cei scuze daca nu am scris corect am putina scoala da incerc sa ma descurc.

  2. [...] articole Ghidul invatacelului – Regula nr. 2: Cum sa faci ca sa nu pici sala!Circulatia pe autostrazi … sau cum am condus eu la viteze mariGhidul invatacelului – Cum sa nu [...]

  3. Scoala pe Internet va prezinta in premiera in Romania, singurele chestionare auto care “vorbesc” si primul curs video complet de Legislatie Rutiera disponibil online.

  4. [...] articole Cum se desfasoara examenul auto la sala? Ghidul invatacelului – Regula nr. 2: Cum sa faci ca sa nu pici sala!Circulatia pe autostrazi … sau cum am condus eu la viteze mariGhidul invatacelului – Cum sa nu [...]

  5. [...] examenul auto la sala? Intrebare: La cat timp dupa ce am picat pot sa dau din nou examenul?Ghidul invatacelului – Regula nr. 2: Cum sa faci ca sa nu pici sala!Circulatia pe autostrazi … sau cum am condus eu la viteze mariPrima data singura in trafic Sustin [...]

  6. [...] timp vezi cum faci sa iei examenul la sala si abia apoi poti sa-ti faci griji pentru [...]

  7. [...] Cum sa faci ca sa nu pici sala! cum sa nu pici traseul Ai grija ce scoala de soferi si ce instructor alegi! De cate ori esti dispus sa dai de permis? [...]

  8. Oana spune:

    Eu am facut asa:
    1. am citit legislatia
    2. mi-am facut un fel de conspect din ea pe capitole
    3. am citit si recitit acest conspect
    4. am facut teste, iar in timp ce greseam, ma verificam in conspect sau in legislatie
    5. am facut teste pe drpciv.ro, la care am luat in ultima luna mereu de trecere

    Din pacate, in urma cu o saptamana am dat pt prima data sala si am picat pt ca m-am grabit si pt am avut emotii, recunosc. Sincer, nu cred ca next time voi fi mai stapana pe mine, mi-e la fel de frica, desi, in continuare, la teste nu fac sub 22 de puncte.

    • Schummy spune:

      Draga Oana,

      Imi pare sincer rau ca ai picat la sala. Metoda ta pare ok, daca chiar ai inteles legislatia, in forma ei originala. Eu nu m-am descurcat cu ea, mi s-a parut mult prea greoi de invatat. Tocmai de aceea am apelat la cartea Noul Cod Rutier pe intelesul tuturor. Pe mine chiar m-a ajutat mult sa-mi structureze informatia si chiar nu am avut nicio problema la sala.
      De asemenea, chestionarele de pe DRPCIV nu sunt complete. Adica nu au toate intrebarile de la examen. Scopul aplicatiei este de a familiariza cursantul cu modul de lucru si nimic mai mult. De aceea se tot repeta intrebarile …
      Sfatul meu este sa continui sa inveti, ca alta varianta nu prea ai si sa incerci sa fii mai putin emotiva, desi stiu ca este destul de greu :)

      Multa bafta si keep me posted :)

    • undercover spune:

      As avea cateva intrebari…
      1. Am inteles ca pentru a-mi da dosarul meu care este la scoala de soferi trebuie sa sustin un examen cu scoala de soferi, un fel de simulare pentru examenul la sala cu politia, este adevarat?
      2. La promovarea acestui examen in cadrul scolii de soferi, dupa cat timp voi fi programat la examenul propriu-zis?
      3. La promovarea examenului teoretic propriu-zis, dupa cat timp voi fi programat la cel pracitc? (MINIM SI MAXIM)

      • Schummy spune:

        Pentru undercover:

        1. Nu am auzit de asa ceva pana acum. Eu nu a trebuit sa sustin niciun examen la scoala de soferi. Ma gandesc ca e posibil sa fie o masura introdusa dupa ce am dat eu examenul. Eu am primit dosarul in momentul in care am finalizat orele de curs, pentru a-l depune la politie.
        2. Tu esti cel care trebuie sa se programeze la sala la politie, tocmai de aceea ai nevoie de dosar. Din cate stiu eu nu exista o perioada definita dupa ce ai finalizat scoala pentru a-ti depune dosarul la politie. Atentie insa, de obicei cand iti depui dosarul te baga direct in sala, deci practic la ce te programezi tu e la traseu. Cel putin asa se intampla in Bucuresti.
        3. Asta poti afla numai la politie cand iti depui dosarul. Depinde foarte mult de numarul de cursanti care dau examen in acelasi timp cu tine. Pot fi doua zile, pot fi chiar si mai multe saptamani.

  9. alex spune:

    Pasul 1: Fa ca disperatul intrebarile de pe DRPCIV pana le inveti.
    Pasul 2: Ca**te pe ea de carte de legislatie. O singura data citita e de ajuns.
    Pasul 3: Fa ca disperatul intrebarile de pe DRPCIV.
    Pasul 4: Invata-te sa bei cafea toata noaptea in timp ce faci pe DPRCIV.
    Pasul 5: Am mai mentionat ca trebuie sa lucrezi ca disperatul pe DRPCIV?

    Rezultatul pentru mine si prietenii mei care mi-au ascultat sfatul? 26 la sala in 3 minute!

    • Schummy spune:

      Ce sa zic mai Alex … poate tu esti unul dintre acele genii care intelege legea din prima. Unii au mintea mai scurta si pentru aceeia s-au inventat alte carti.
      Nu recomand sa se faca numai intrebari de pe DRPCIV pentru ca nu sunt toate intrebarile. In fine, poate intre timp le-au pus. Dar atunci cand am dat eu examen intrebarile se repetau obsesiv, ceea ce cu siguranta nu insemna ca erau toate introduse in sistem. Ideea cu legislatia nu e sa inveti papagaliceste intrebarile intr-o noapte surescitandu-ti creierul cu multa cafea, ci chiar sa inveti legislatia.
      Dar daca pentru tine a functionat sistemul propus de tine, e perfect! Felicitari! Ai luat 26 de puncte in 3 minute! Dar cat timp crezi ca vei sti legislatia invatata asa? Dar da, ai dreptate … un sofer nu trebuie sa cunoasca legislatia … trebuie doar sa ia 26 de puncte in 3 minute! La asta se rezuma totul!

    • Oana spune:

      Am facut aproape 100 de chestionare pe drpciv.ro, am verificat chiar de curand in history-ul browserului. Se spune ca sunt aproximativ 1000 de intrebari in total pe site. Cu toate acestea, in cadrul chestionarelor, intrebarile se repeta excesiv, asa ca nu poti avea certitudinea ca ai trecut prin toate intrebarile. Pe de alta parte, metoda ta este una mecanica si personal eu nu m-as baza pe asa ceva la un examen atat de important. Anyway, felicitari, you got lucky! Sa ne spui cum a fost la traseu.

  10. Oanna spune:

    Voua v-au picat intrebari ciudate/indicatoare ciudate la examenul teoretic? Mie, ultima data mi-a picat indicatorul http://chestionare.auto.ro/resources/images/uploads/an_2009/luna_10/zi_02/205.gif Nu il mai vazusem pana atunci, insa prin eliminare logica am bifat corect “Banda pentru depanare”. :)
    Prima data cand am dat, indicatorul ciudat a fost: http://chestionare.auto.ro/resources/images/uploads/an_2009/luna_10/zi_02/252.jpg.
    Voi ati intalnit astfel de ciudatenii?

    • Schummy spune:

      Ciudate nu sunt, pentru ca exista cu siguranta, dar sunt la categoria si altele careia de obicei nu ii acordam prea multa atentie.
      Primul, daca nu ma insel este spatiu alocat depanarii, nu neaparat banda, pentru ca este doar un refugiu, dupa cum arata desenul.
      La al doilea cu siguranta este un indicator aditional si cred ca are legatura cu o rampa pentru persoanele cu dezabilitati …

      Oricum, am intalnit din astea si la examen si prin intrebarile pe care le-am facut.

  11. laurentiu spune:

    Cel putin asa e afara,sunt venit d curand in tara si mama inscris la scoala de soferi pt cat C si E. nu inteleg de ce trebuie sa fie intrebari de mecanica sau prim ajutor,un medic nu da la facultate functionarea ambreialului , iar soferul angajat ca sofer nu are dreptu sa se bage si sa umble la motor hai nici macar sa skimbe o roata nu are voie ,cel putin asa e afara.Eu cred ca testele sunt astfel concepute pt a stresa lumea si ai face sa pice pt a fura mai multi bani.taxa la fiecare examinare,taxa pt permis taca pt orice kestie,

  12. mihaela spune:

    eu urmez la sala saptamana ce urmeaza si am sa va scriu mai multe atunci!am invatat,zic eu! acum sa vedem ce-am retinut?!

  13. Mihaela spune:

    CE SA ZIC?AM PICAT CU 21! MARE PROSTIE CA M-AM GRABIT! A FOST TOTUSI UN CHESTIONAR USOR! ACUM,NEXT TIME!

  14. dinamovist spune:

    3 min jumatate?:)))
    recordul meu este de 96 de secunde 26 cu 0 am dovada daca cineva nu ma crede;))
    reddog_93
    mai am o luna pana termin dar cu sala nu cred ca mai am vro treaba
    ramane orasu:D

    • Schummy spune:

      mai ce pot spune, felicitari! …. inseamna ca esti un mic geniu daca ai reusit sa citesti in 96 de secunde si enuntul la 26 de intrebari si raspunsurile si sa mai si gandesti ce trebuie sa bifezi :) …. sau pur si simplu inseamna ca le-ai invatat pe de rost si daca se schimba ordinea intrebarilor (ceea ce se si intampla la examen) ai toate sansele sa pici. Eu nu recomand invatarea pe de rost a intrebarilor pentru simplul motiv pentru ca mi se pare normal sa stii legislatia atunci cand te afli la volan.
      Eu iti urez multa bafta la traseu, pentru ca, asa cum spuneai si tu, cu legislatia cu siguranta nu cred ca ai vreo treaba.
      Si asa ca sunt foarte curioasa, ne poti arata si noua pretioasa dovada? :)

  15. Mihaela spune:

    Da,da nu cred ca 96sec! Eu in aproximativ 4minute eram afara din sala cu 21 pct! Data viitoare ii pun sa ma lege de scaun!Hahaha! Aveam o teama ca ma da afara din sala daca ma uit ca curca in lemne la o poza! Sunt foarte simtita,nop?!Ei in ziua aia nu ma suparam daca ma facea careva proasta,pentru ca asta eram! Am picat din neatentie!

  16. SIMINA spune:

    eu am dat sala de 3 ori si nu reusesc sa trec de ia
    stie cineva ce pot face sa reusesc sa iau ,asta daca ai 5 greseli se inchide calculatorul asta nu mi se pare corect deloc ,

    • Schummy spune:

      Pai mai Simina, daca ai 5 greseli nu mai are rost sa continui pentru ca nu mai ai cum sa iei 22 de puncte. E corect sa se inchida programul, ca sa nu mai pierzi timp de pomana si tu si ei pe langa tine. Ca sa nu pici traseul trebuie sa citesti legislatia si sa faci testele de la editura national, care sunt de altfel si la examen. iti ia cam 2 saptamani de stat cu burta pe carte, dupa care vei vedea ca va fi floare la ureche. Alt sfat decat sa te apuci de invatat pe bune nu prea am sa-ti dau :).

  17. cleo spune:

    Am dat si eu prima data sala astazi si am picat cu brio. Dupa 4 minute eram afara. :))
    Imi poti spune, te rog frumos, ce trebuie sa fac in cazul asta? Dupa 2 saptamani ma reprogrameaza si atat? Cand ma reprogrameaza pt. sala, ma reprogr. si pentru traseu? Mai trebuie sa platesc ceva?
    Trebuia sa ma informez de acolo, stiu, dar eram asa de suparata ca vedeam negru in fata ochilor si am fugit acasa. De fapt, inca sunt.

    • Schummy spune:

      Cand te reprogramezi, respectiv dupa dupa saptamani calendaristice daca ai picat doar sala nu va mai trebui sa platesti nimic, pentru ca taxa de examinare se aplica numai pentru traseu. Devreme ce nu ai ajuns pana la traseu, taxa de examinare de 5 ron ramane valabila.
      Bafta!

  18. cleo spune:

    multumesc pentru raspuns si multa sanatate!

  19. silviu spune:

    am dat si eu sala in tagoviste..am picat cu cu brio(16)..vreau sa spun ca am citit legislatie de n ori si am facut ”1 milion ” de chestionare din care majoritatea le treceam….chiar nuss ce sa mai zic…un sfat ceva?

    • Schummy spune:

      Daca zici ca stii legislatia atunci nu-ti ramane decat sa-ti stapanesti emotiile, daca ai avut emotii si sa nu te grabesti. sa citesti fiecare intrebare de mai multe ori si sa nu te grabesti sa dai raspunsul la o intrebare doar pentru ca ti se pare ca stii raspunsul. citeste cu atentie intrebarile, pentru ca altfel risti sa pici din neatentie, cum probabil s-a intamplat si acum.
      Multa bafta!

  20. Skyge spune:

    Maine dai si eu sala
    Am citit de 3 ori legislatia(sper sa ajunga)
    Pe DRPCIV fac care 23-24 (+ alte programe,alte chestionare)
    Maine o`sa revin cu alt post sa`va spun cu cat am picat sau cu cat am luat:D
    Sfatu meu pentru toti care vor sa dea sala:
    Faceti chestionare peste chestionare,dar nu doar DRPCIV
    Multa bafta la toti

    • Schummy spune:

      se pare ca nu a ajuns sa citesti de 3 ori legislatia :( … mai baga chestionare, cat cuprinde! Alea de la editura national! Data viitoare o sa fie cu noroc ;) Bafta!

  21. silviu spune:

    ms frumos pt sfat da ai dreptate am cam avut emoti…maine ma duc sa imi bag iara dosarul si vineri dau iarasi….multa bafta si tie!

  22. silviu spune:

    tocmai am ajuns acasa am luat cu 23…..multumesc mult pt sfat mia fost de mare folos….acum am orasul programat pe 29 august dar nu mai conteaza toate cele bune!

  23. Mihaela spune:

    AM LUAT AZI SALA,CU 23 PCT! URMEAZA ORASUL PE 14 SEPTEMBRIE! CE SA ZIC?DACA INVETI,IEI,DACA NU ,MAI REVII!

  24. Mihaela spune:

    SA VA ZIC SI O FAZA; AZI,CAND ASTEPTAM SA INTRAM IN SALA DE BUN VENIT,UNDE NE POVESTESTE NENEA POLITAIUL CE SI CUM NE ASTEAPTA LA TESTARE,VINE CINEVA SI INTREABA,,CINE E CU AUDI NEGRU PARCAT IN FATA?,,………….

    • Schummy spune:

      Ce bou :)) … erati numai cursanti ma gandesc, nu?

    • Liz spune:

      :))))) ehhh ….ultima oara inseamna ca a fost cu multe, multe “succesuri”…asta-i raspunsul pt commentul tau de azi :))). De asta ne si “gazduieste” scumpa noastra Schummy. Chiar ma gandesc intens ce-o fi facut tanti Gina … o fi luat traseul? Nu a mai dat nici un semn de viata…ne-a lasat cu totul balta, sa-i fie rusinica.

      • mihaela spune:

        ok,sa va povestesc acum! da,au fost multe,,succesuri,,! numai cu 21!am ajuns si la traseu,numai ca acolo cu cine sa te pui? in fine,am ajuns in sala,nenea politaiul ne-a spus ca putem tine haina pe noi,fiindca era racoare acolo! asa am facut! am inceput cu stangul,si stiti de ce?fiindca am observat,dar prea tarziu ,ca atunci cand intentionam sa apas pe tasta cu varianta C ,care e deasupra rubricii TRIMIT RASPUNSUL,nici nu atingeam monitorul si poc pleca raspunsul,fugea intrebarea! normal,ca se inregistra ca fiind raspuns gresit! si uite asa am picat cu brio! m-am pierdut fratilor,cand mi-am dat seama ca iar am trecut pe langa adevaratul succes! deci,concluzia ? tot mai bine era sa scriem noi negru pe alb! asa ,cu tehnologia asta ,o dam in bara! pentru ca aparatul ma sesiza de la departare! nu stiu cat de bine am reusit eu sa va povestesc ca sa intelegeti!!!!!!!!sa auzim numai de bine!

      • Schummy spune:

        Cunosc foarte bine sentimentul Mihaela. Chiar daca nu am picat sala niciodata, de doua ori am fost la limita din cauza prostiei de touch screen care nu a bifat varianta mea de raspuns.
        de aceea am si scris in post ca trebuie sa nu va grabiti si sa fiti atenti la toate aspectele in legatura cu touch-ul, pentru ca va poate pacali cu usurinta. Trebuie doar sa ii lasati mai mult timp atunci cand vedeti ca nu reactioneaza din prima la comanda pe care i-ai dat-o. Ma gandesc ca daca era si destul de frig in sala, poate monitoarele nu sunt atat de rezistente la frig si reactioneaza mai greu, cine stie? Tehnologia este imprevizibila si are propria-i personalitate :))

        Dar acum stii, data viitoare vei fi mai atenta si nu te vei mai grabi. Din pacate nu poti face contestatie chiar daca a gresit masinaria, pentru ca nu ai dovezi ca asa s-a intamplat. Referitor la examenul pe hartie nu stiu daca era neaparat mai bine, pentru ca cel putin asa afli pe loc daca ai luat, nu mai astepti raspunsul, nu se mai pot face combinatii la sala sa ia toti analfabetii pentru ca le dicteaza politistii, se optimizeaza timpul de examinare prin simnplul fapt ca te da afara daca ai facut cinci greseli samd. Deci sunt cateva aspecte benefice care nu pot fi trecute asa usor cu vederea si cred ca per ansamblu are mai multe beneficii decat defecte :).

        Bafta multa la examen, nu te mai grabi si ai rabdare cu tehnologia :)

        Cu drag,
        Schummy

  25. Vanu spune:

    Daca am citit legislatia asa in mare si fac chestionare pe drpciv 23 ..24 raspunsuri bune pot pica sala ??

    • Schummy spune:

      Doar chestionarele de la DRPCIV nu te vor ajuta prea mult, pentru ca intrebarile in el sunt puse de test. Chestionarele de la Editura National sunt cele mai sigure … Bafta!

  26. tot60 spune:

    Bună!
    Pt. a avea suces la sală, faceţi chetionarele unul după altul pe – http://urssur.com/teste-auto/off1
    Sânt 1069 de întrebări luate de pe- dprciv
    Eu nu am pierdut timpul pe drpciv…, am făcut câteva …doar de acomodare…
    Am luat prima dată 25 p. ..La traseu eram ff emoţionat..o mică greşeală si am picat…
    A doua oară amluat sala cu 26 p. Spr la traseu să nu mai fiu mai tare…
    Despre practica de a pune pe martor să emneze in foaie ,inainte de a pleca candidatul la examen
    mi se pare -şanse -zero ,pt. contestaţie….
    Suces!

  27. corina spune:

    Pentru cei care au de sustinut examenul teoretic (sala), va spun cum si ce am invatat eu si am luat 11 sali, din care majoritatea cu 26 de puncte. Sa stiti bine indicatoarele si urmatoarele articole din Codul Rutier: 89, 103, 112, 114, 117, 120, 123, 126, 128 – 135, 142, 143 si sa faceti la greu chestionarele din cartea oficiala, care se regasesc pe drpciv. Eu le-am gasit si pe site-ul unei scoli de soferi si mi le-am descarcat pe calculator: http://www.florianchiriches.3x.ro/Docs/cartea%20cu%20intrebari/
    Nu va bazati pe deductie, ca n-o sa tina! Prin deductie, poti crede ca sunt mai multe variante care reflecta aspecte ale raspunsului corect dar in realitate poate fi un singur raspuns valabil; de asta trebuie sa stiti chestionarele. Am facut atat de multe chestionare pe drpciv incat ajunsesem la performanta de a face 26 de puncte in 90 de secunde (ceea ce nu va recomand la sala) !!!
    Fiecare stie cum e mai bine pentru el dar eu, cand dadeam sala, daca pentru o intrebare trebuia sa ma gandesc doar cateva secunde in plus, nu stateam atunci sa ma gandesc, ci faceam touch pe: “raspund mai tarziu”. In felul asta raspundeam mai intai la intrebarile “la mintea cocosului”, imi pozitivam mintea cu punctajul corect care apare pe contor si apoi, in functie de timpul pe care il aveam la dipsozitie, nu mai eram stresata si ma ocupam si de celelalte intrebari.
    Eu am luat permisul pe 31 ianuarie. Acum, astept vesti de la voi – fie ca luati, fie ca nu, important este ce invatati din acea experienta si sa constientizati ce nu a fost bine ca sa nu repetati greselile trecutului.
    Doamne ajuta!

  28. Vali spune:

    :))))) Multumim , Mihaela . De abia asteptam raspunsul tau , dar ca o fata buna ce esti ne-ai lamurit de azi. Prietena mea imi sopteste sa te incurajez si eu ii fac cu ochiul ….continua :))

  29. CLASS spune:

    DACA IEI SALA E IMPOSIBIL SA NU IEI SI ORASUL…TREBUIE SA FII PREA PROST!

    • Schummy spune:

      Eh asta e mai Class mai, trebuie sa existe si prosti pe lumea asta ca sa se mai echilibreze balanta prea desteptilor, asa ca tine!

      • mihaela spune:

        bine i-ai zis! nu-i o regula,asta se stie! si mai trebuie si noroc si altele…si eu am luat sala cu 25 si acum urmez la traseu si stiu prea bine ca nu totul depinde de mine….

      • Schummy spune:

        sunt multi factori care contribuie la ratarea unui examen si asta stim cu totii foarte bine. Mai putin dl Class, care se pare ca intra in categoria zeilor. Asa mi-e scarba de oameni ca astia care gandesc simplu si mai au si tupeul sa-si etaleze gandurile intr-un mod agresiv si fudul. Vorba ceea’ …

  30. corina spune:

    Schummy draga, in sfarsit te vad si pe tine enervata de un “popositor obosit” pe blogul tau, ca incepusem sa cred ca tu nu ai nervi, nici carne, nici oase :) … Dar nu; tu esti umana; in schimb, “zeii” au plecat din Olimpul lor si au inceput sa scrie commenturi pe bloguri :)!
    In primul moment am ramas siderata de ce a scris class (el s-a scris cu majuscule – daca se simte “zeu” – adica “cel mai tare din parcare” :); eu nu ma pot referi la el decat cu minuscule…). Apoi, dupa ce am recitit ce a scris el si ce i-ati replicat voi, m-am amuzat: deci eu, daca am luat atatea sali si am picat atatea trasee, sunt…”prea prost”!!! Cu alte cuvinte, “vino, mama, sa ma vezi, cum lucrez la spatii verzi !” :) :) :)

  31. lawliet spune:

    mda…a doua oara cand pic sala :( ….nu stiu cum reusesc sa raspund gresit numai la examen….acasa mananc chestionarele….si nu ca as avea emotii ca nu-s genul………s-ar parea ca sunt mai ghinionist :(

  32. mycor spune:

    Buna, lawliet !
    Te invit sa citesti ceea ce am postat eu pe data de 10 februarie si este imposibil sa mai ratezi sala.
    Chestionarele pe care le faci sunt cele de pe drpciv? Ca daca faci altele, nu te vor ajuta sa iei sala.

  33. mycor spune:

    Lawliet, ca sa nu fii derutat/a, am postat pe data de 10 februarie cu id-ul: corina.

    • mycor spune:

      PREGATIRE PT. SALA:
      Prietenul nostru, Ionut, m-a informat de existenta unui site: http://e-drpciv.ro/mediu-de-invatare, unde ai intrebarile de pe DRPCIV, insa iti arata si daca ai gresit si nu te lasa sa treci de intrebare pana nu dai raspunsul corect. FOARTE TARE!

      • Loredana spune:

        E misto ideea sit-ului, dar cred ca unele raspunsuri sunt gresite. Era intrebarea cu sangerarea nasului, si in carti scrie ca trebuie sa ai mana dreapta sus, iar pe e-drpciv e trecuta corecta optiunea “sta in picioare si isi strange ambele nari timp de aproximativ 5-10 minute”. A mao folosit cineva care si-a luat permisul e-drpciv ??

  34. mycor spune:

    Loredana draga, iti garantez eu ca site-ul e bun. In ce carti te uiti tu care sa-ti spuna altceva?! Intamplator, eu lucrez in domeniul medical si imi amintesc ca si mie mi s-a parut ciudat acest raspuns dar…asta este raspunsul corect si ia-o ca atare!… Intrebarile de pe drpciv sau e-drpciv (ca sunt aceleasi) sunt cele din cartea oficiala, adica asta: http://www.florianchiriches.3x.ro/Docs/cartea%20cu%20intrebari/, unde gasesti si raspunsurile corecte, pt. verificare.

  35. didi spune:

    Stie careva daca nu iei sala din prima,a doua oara se plateste ceva?

  36. mycor spune:

    Didi, daca nu iei sala sau traseul (e totuna, pt. ca reprezinta un singur examen), platesti din nou 5 lei la Posta pt. primele 3 examene, iar de la al patrulea examen (la cine e cazul si a fost la multi dintre noi…) – câte 72 de lei.

    • mycor spune:

      Mihaela, ar fi bine ca lucrurile sa stea asa dar din pacate cine te-a informat, te-a informat gresit ! 5 lei se platesc doar la primele 3 examene; dupa aceea scoti din buzunarel generoasa suma de 72 de lei !…

      • mihaela spune:

        uite,stiu ce zic,am dat de 4 ori sala si am platit cate 5 lei de fiecare data! am luat permisul,daca asta conteaza…,oricum multumesc de replica! am permis din data de 23 aprilie…

  37. alex spune:

    care e reteta succesului pentru sala?

    • mihaela spune:

      sa inveti logic!

      • alex spune:

        pai normal dar ce sa fac chestionare de unde????

      • mihaela spune:

        drpciv site-ul politiei

      • mycor spune:

        Mihaela, scumpa mea, stiu ca esti soferita si te felicit !
        In calitate de co-administrator al acestui blog, imi doresc sa am relatii OK cu utilizatorii blogului, implicit si cu tine, pentru ca imi pasa de experientele prin care treceti atat ca viitori, cat si ca proaspeti soferi (categorie in care ma incadrez si eu).
        Interesul meu este sa furnizez informatii verificate si sa corectez informatiile eronate.
        Daca tu ai platit 5 lei la 4 examene, asta inseamna ca a existat o eroare in sistemul de control al taxelor. Bafta ta!
        Pentru edificare am preluat lista din site-ul oficial al Politiei, lista la care se poate ajunge urmand acest link:

        http://www.drpciv.ro/info-portal/downloadFile.do?menu=feeInfo&lang=ro&id=10:

        I. Taxe
        A. Taxe pentru examinarea conducatorilor de autovehicule in vederea obtinerii permisului de conducere
        1. Taxe pentru examinarea candidatilor care au absolvit o scoala de conducatori auto:
        - Pentru autovehicule din categoriile si subcategoriile A, A1, B, B1 si BE – 5 lei
        - Pentru autovehicule din categoriile si subcategoriile C, C1, Tr, D, D1, CE, DE, C1E, D1E, Tb si Tv – 24 lei
        2. Taxe pentru examinarea persoanelor carora le-a fost anulat permisul de conducere, pentru categoriile cuprinse in permisul anulat, precum si a persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obtinerea aceleiasi categorii, precum si pentru persoanele care nu au absolvit o scoala de
        conducatori auto, cu exceptia celor pentru categoriile B, B1, BE – 72 lei
        Cu drag,
        Mihaela-Corina alias Mycor :)

      • mihaela spune:

        dap, o fi si cum spui tu,draga mea,insa eu am spus doar adevarul! ca am avut bafta ? sa stii ca ai dreptate,s-o fi pacalit sistemul! numai bine!

  38. Johnny spune:

    Am o intrebare cu privire la o intrebare de pe un site. Mie imi pare ca raspunsul pe care site-ul il da ca fiind corect, este de fapt gresit.

    http://chestionare.auto.ro/categorii/indicatoare-si-marcaje-rutiere/2

    Intrebarea nr. 37. Site-ul da ca raspuns corect varianta b).
    Ma insel?

    • mycor spune:

      Mai, Johnny, mai, dar tu ce alt raspuns ai fi bifat?!
      Ce-o fi oare in desenul ala de sub semnul de acordare a prioritatii? Cumva un autocamion si un autobuz?!!! Ooops!

  39. florina spune:

    maine dau sala am emotii

  40. mycor spune:

    Florina, daca ai invatat teoria si ai facut grilele oficiale pana ai ametit, este imposibil sa nu iei.
    Doamne ajuta! Tine-ne la curent.

  41. Ade spune:

    Ai perfect dreptate.
    Eu ca orice incepatoare mi-am luat codul rutier cel nou, mi-am cautat pe internet cu o luna inainte informatii si cursuri de legislatie si m-am apucat eu frumusel sa citesc si sa vizionez pe youtube un instructor ce preda aceste cursuri. M-am inscris intre timp si la scoala si am zis sa merg la cursurile de legislatie cu gandul ca imi va fi mai usor sa inteleg din gura unui prof, dar ce sa vezi,..dl instructor vine cu o atitudine de mai, mai sa cred ca voi fi AS ,siiii …imi pune domne filmulete cu acelasi tip pe care il vizionez pe youtube…imi crescuse tensiunea !Singura diferenta fiind ca el mi-a cerut bani pe acele filmulete daca vreau sa le vad acasa ,nu m-am putut abtine si i-am spus ca eu il stiu pe ala si ca tote filmuletele sunt pe net …el, mi-a ranjit frumos si s-a uitat sasiu si a trecut mai departe.
    Poate multi din cei care au fost acolo nu stiau de ele ,dar cu siguranta nici nu au inteles nimic, asta pentru ca e altceva cand stai acasa si le vizionei in liniste in ritmul tau si alta este cand esti intr-o sala cu unul care tuseste cu altu care se foieste si pe deasupra iti preda si un tip care nu e cui ii dai banii.E posibil ca multi din cei de acolo sa nu aiba nici internet sau sa nu stie sa foloseasca calculatorul dar cu siguranta nu vor invata nimic la un astfel de curs.
    Deci pana la urma tot ce inveti singurel e baza ca sa nu devii un pericol public in trafic !

  42. am cazut la sala de 6 ori si nu mai am rubrici goale.daca ma duc iar unde mai scrie daca iau
    acum m-am pregatit foarte bine si sper sa iau

  43. nicu spune:

    eu am picat de 4 ori pana acuma… urmeaza sa dau a 5 oara sapt asta … parca am anumite retineri daca am tot picat pana acuma… in fine… nu stiu ce sa ma mai fac… eu am facut studii la viata mea dar se pare ca examenul asta e cel mai greu… cand ma gandesc ca unii habar nu stiu sa scrie sau ceva de genul si iau carnetul ma gandesc ce naiba de legi sunt in universul asta … si cum am citit si mai sus unele declaratii sa zic asa despre sala (ca eu doar la sala am picat pana acuma- de 3 ori cu 21 pt. si a 4 oara cu 17 pt.) unii se laudau ca au citit putin legislatia si apoi au mers la examen si au luat din prima …si au stiut si nu a fost greu …etc… daca in legislatie e LOGIC totul in ceea ce ma framanta pe mine ce e logic ? nu ma duce capul sau ce sa cred ? sa nu mai zic ca unii stoi ca trebuie sa dau examenul si ma tot intreaba daca l-am dat si daca l-am luat … pana acuma mi-am luat la critici de numa … :( ce sa fac sa reusesc odata …sunt disperat si nu stiu ce sa cred … nu vreau un pachet de ide ci una si buna …

  44. mycor spune:

    nicu, ai picat de 4 ori…sala?!!! Cum reusiti oameni buni sa picati sala, care este un examen strict obiectiv?!
    Am picat si eu de 10 ori (!), dar am picat traseul, care este o experienta subiectiva, in conditiile in care am luat 11 sali (adica pe toate pe care le-am dat), din care majoritatea cu 26 de puncte.
    Poate unii vor sari ca arsi, dar eu n-am citit legislatia; din experienta consider ca ori de cate ori ai un examen de tip grila, trebuie sa inveti grilele, nu teoria bruta.
    Nu stiu cate studii ai tu, dar eu am 36 de ani de scoala, dintre care cei 18 ani de studii universitare si postuniversitare absolviti numai cu burse de merit; prin urmare, eu zic ca stiu cum sa invat, de aceea iti voi da acea idee pe care o cauti: unica si buna, pe care aplicand-o, nu ai cum sa mai iei sub 26 de puncte.
    Trebuie sa stii bine indicatoarele si urmatoarele articole din Codul Rutier: 89, 103, 112, 114, 117, 120, 123, 126, 128 – 135, 142, 143 (sunt doar cateva pagini; eu mi le-am printat si le citeam numai pe astea inaintea fiecarui examen) si sa faci la greu chestionarele din cartea oficiala, care se regasesc pe drpciv. Eu nu am avut cartea, dar le-am gasit pe site-ul unei scoli de soferi si mi le-am descarcat pe calculator: http://www.florianchiriches.3x.ro/scoli%20de%20soferi%20din%20timisoara%20,%20material%20didactic%20.html
    Am facut atat de multe chestionare pe drpciv incat ajunsesem la performanta de a face 26 de puncte in 90 de secunde (ceea ce nu iti recomand la examen); atunci cand vei ajunge undeva pe-aproape de performanta mea, inseamna ca esti pregatit pt. sala.
    Ajungand la momentul examenului la sala, daca pentru o intrebare trebuia sa ma gandesc doar cateva secunde in plus, nu stateam atunci sa ma gandesc, ci faceam touch pe: “raspund mai tarziu”. In felul asta raspundeam mai intai la intrebarile “la mintea cocosului”, imi pozitivam mintea cu punctajul corect care apare pe contor si apoi, in functie de timpul pe care il aveam la dispozitie, nu mai eram stresata si ma ocupam si de celelalte intrebari.
    Misiunea candidatilor din prezent s-a usurat foarte mult prin aparita unui site, de care eu nu am avut parte – http://e-drpciv.ro/mediu-de-invatare, unde ai intrebarile de pe DRPCIV, insa iti arata daca ai gresit si nu te lasa sa treci de intrebare pana nu dai raspunsul corect. Absolut super!
    Doamne ajuta! Tine-ne la curent.

    • mycor spune:

      Gheorghita Imbrea, nu-ti face probleme unde vor scrie ei; asta e treaba lor; tu ia examenul, ca pe foaie pot sa-ti scrie si pe cant :)!
      Citeste raspunsul meu catre nicu. Sper sa te ajute si pe tine.
      Doamne ajuta! asteptam vesti.

  45. cristi spune:

    Salut,am dat si eu sala si am picat-o de 6 ori cu 19-20 de pumcte :( …. Sunt disperat,dat-mi un sfat ceva ,orice ca sa i-au sala,ma poate ajuta cineva? Va rog frumos dati-mi un raspuns !!!

  46. mycor spune:

    @cristi – mda…destul de dificila situatia ta :(! daca vrei sa te ajut, in primul rand, spune-mi cat timp petreci zilnic invatand si facand teste. esti din Bucuresti? si apoi…daca tot ai intrat pe blogul asta, cum de nu te-ai uitat si tu cu un comentariu mai sus, unde exact asta explicam in detaliu: cum sa iei sala fara nicio problema?!

Lasă un răspuns

